Sommarlovet 2013

Gud vad vad jag saknar sommarlovet asså. 2013 sommarlov toppar alla sommarlov i mitt liv. Det har hänt såå mycket. Massa pinsamma saker hände, fast det hände ju också massa bra och roliga saker också såklart. Jag var med min bästie hela sommarlovet typ, nästan iallafall. Sommarlovet började för mig 12 Juni. Kunde tyvärr inte vara med på skolavslutningen skulle iväg den dagen. Midsommaren kommer jag ihåg som om att det var igår. Kommer ihåg att jag och Hanna satt uppe hos henne och gjorde varsin midsommarkrans. Ganska dumt ändå, för vi gjorde den i typ sista sekunden och jag fick stressa as mycket för jag failade hela tiden. I slut ändan så blev jag ganska nöjd med den i år. Hanna och jag dansade alla danser runt midsommarstången. I sista sekund valde jag att jag skulle ha på mig en klänning. Det blev min aprikosa klänning, den var liite kort men jag överlevde. HAHA. Hanna och jag kunde inte vara hela dagen för jag hade gäster hemma. 
 
Två dagar efter midsommar så skulle Hanna iväg på ridlägger så då kunde inte vi vara. Var skön ändå att vara själv också eftersom vi var hela sommarlvet typ. Cyklade faktiskt en dag till rimbo (Jag bor strax utanför Rimbo) till stallet för att hälsa på, kom hem lite sent för jag kommer ihåg att det var mörkt när jag cyklade hem, det var jätte läskigt att cykla på våra vägar när det är mörkt för det finns INGA lampor alls där. Blev lite rädd där också när jag hade kommit in en bit på våran väg så går det en gubbe på vägen med en systempåse i handen. Trodde typ att det var en full gubbe som gick på vägen själv i mörkret. CREEPY. 
 
Fast det hände två jätte tråkiga saker under sommarlovet. Två utav dem som jag har känt längst av dem som bor i vårt område BÅDA dog. Först så dog min granne eller ja typ granne, hon dog av lung canser blev jätte ledsen för hon alltid varit människokär och varje gång ända sen jag var liten så har hon kramat mig varje gång vi sågs. Blev jätte ledsen. Sen fyra dagar senare så dog min andra granne, blev jätte ledsen. För hon bodde där jag flyttade hit där jag bor nu. Det var jätte jobbigt för både mig och min mamma. Hennes son kom hem till mej, en morgon. Och bara stog på våran trappa och sa " Mamma har dött, hon dog på väg till sjukhuset i natt" Kämdes jätte jobbigt att höra.Trodde verkligen att jag skulle börja gråta när han stod där men jag kunde hålla mig till han hade gått. Och såklart så var mamma och pappa inte hemma. Utan dem var iväg och campade över helgen. Så jag fick ge dem de dåliga nyheterna via telefon. Skulle heldre ha sagt det till dem face to face liksom. 
 
Tillbaka till dem glada sakerna som hände under sommarlovet :) Jag och Hanna träffade en kille som vi var vän med för längeee sen. Då menar jag typ 5 år sen. Men det tror jag inte att han kommer ihåg, hoppas det iallafall. Vi träffade honom efter 5 år av ingen kontakt alls. Kände knapp igen honom. Det var väldigt pinsamt att se han igen. Både Hanna och jag som vanligt, blev helt konstiga. Och vi skämde ut oss as mycket. Det är liksom våran natur skämma ut oss. Ne men haha. Det var en gång som jag kommer ihåg väll. Det var så att jag, Hanna och min andra kompis skulle gå en promenad (Rundan som det kallas), Och samtidgt så skulle han åka och hämta posten och såklart så kunde min andra kompis inte smsa och gå samtidigt. Så vi typ stannade typ i mitten av backen upp. Och så cyklar han förbi och tappar all post mitt framför oss och vi börjar att grava haha. Han skämdes as mycket, han sa det till och med. Det var ganska pinigt. Iallafall.
 
Några veckor efter ridlägret så kom Thette hem till mig och Hanna. Vi hade as kul, vi badade ganska länge. Vi skrattade as mycket den dagen. Och vi typ lekte med någon grej typ. Man slog typ på en boll med ett raket och den typ snurrade runt. Fint förklarat men ni fattar nog eller inte. Vi var i några timmar sen så skulle Thette hem .Och vi var och badade när dem kom typ hela Thettes familj kom ner till stranden när vi var där. Pinigt :D Ne men ja. Vi alla tre var bara en gång på hela sommarlovet. Konstigt faktiskt.
 
Det var en sak som jag och Hanna gjorde varje dag, så på min tomt på har jag en byggnadställning som vi har haft i ett par år nu .Och om vi inte gick rundan och dunkade musik så satt vi där och  dunkade musik. Det är sköna minnen asså. Vi satt där upp typ hela sommarlovet. Det var så "fridfullt" om man kan uttrycka sig så. Ne men det var bara mysigt på något sätt att sitta där, och kolla runt. Jag vet jag har nämt Hanna ganska mycket under detta inlägg. Men jag var ganska mycket med henne under lovet eftersom vi bor grannar på helgerna och lov.
 
Om man ska sumera hela sommaren så har den varit som jag sa tidigare den bästa sommarlovet nånsin- Vi får se om 2014 sommarlov blir bättre! Men det tror ja inget kan toppa det här. Skulle lätt vilja ta om sommaren, men småå ändringa. Som sagt ingen är inte perfekt...
 
Detta inlägg är det längsta inlägget jag NÅNSIN har skrivt. Men jag hade bara så mycket att berätta för er. Om vad som hände i Linnea Nordvalls liv sommarlovet 2013.


MADDISENJ.SE

Åh tack så jättemycket för din fina kommentar! Hoppas din dag varit bra :)

Svar: Varse :) ja dagen har varit toppen
Linnea Nordvall

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: