Stallvärd

Dagen har varit jätte bra. Hanna väckte mig vid kvart i 7, genom att hon messade. Vet inte varför men jag vaknade pigg av det. Men när jag ska till skolan så blir jag jätte sur på min väckarklocka. Tillbaka till saken. Var vekdigt pigg och glad. Fickade iordning, som jag gör varje morgon. Och när jag var klar på var kl 20 över 8 och så gick jag till Hanna. Hanna och jag har som sagt stallvärdar idag. Stallvärdaran var Hanna, jag och en tjej som heter Wilma. Det var jätte kul att vara stallvärd, var väldigt länge sen jag var det. Typ flera månader. Det var också en kul grej att få rida för Marita, vårna nya ridlärere. För jag har ju kvar Sofia. Jag fick försörsta gången rida Matilda. De var ganska spännade att få rida henne. Hanna red henne innan mig så hon var redan uppvärmd. Men Hanna red Spotty, de nya unghästen i stallet. Han är bara 5-6 år. Tror att dem sa att han var 5 år, är inte helt 100% säker. Men iallafall Wilma red då Tummelisa eller ja hennes smeknamn är Lisa. Hon är jätte söt. Fast hon är ganska seg. Fast jag gillar ju sega hästar. Alla platser där man skriver upp sig som stallvärd var upptagna så vi skrev upp oss den 8/2. Jätte långt kvar. Jag och Hanna skulle vara efter stallet. Vi skulle bara hem och dusha, men båda vi var jätte trötta efter dagen så det blev inget. Jag somnade faktiskt i soffan när jag hade kommit hem. Smidigt. 
 
Imorgon så ska Hanna o jag vara igen. Och vi ska typ ha en träningsdag. Hanna har tagit med sig sina hantlar, från stan. Så vi ska köra powewalk, armhävningar,sitaps och massa sånt i mon. Så jag kommer att vara helt död imon på kvällen. Haaha aja. Vad gör man inte för sin kompis. Ska ändå bli lite kul. Gör ju inte så mycket sånt här ofta. Typ bara på idrotten. Kanske borde göra det lite oftare. Får se hur det går i mon. 
 
 
 


Stinasegna

Har just nu en giveaway på min blogg där jag lottar ut ett babylips! Va gärna med och tävla, super enkla regler! kram.

http://stinasegna.se/2014/january/giveaway.html

Svar: Får se.
Linnea Nordvall

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: