Frågestund

Kommer att bli ett långt inlägg
 
Har inte så mycket ideer nu mera. Hade tänkt att svara på lite frågor jag har fått av några. Så vi kör rakt in i det då.
 
Har du några husdjur. Berätta om de o hur de bor? 
Jo jag har 7st husdjur. Jag har 2 hundar den yngsta heter Hugo och är 2 år gammal, och är en Shih Tzu. Han är så gullig, kan verkligen göra en glad när man är ledsen. Sen så har jag Sixten han är 3 år gammal, och är en norwichterrier. Han är väldigt matteglad. Han hänger efter min mamma hela tiden. Och sen så har jag 3 katter. Den yngsta heter Wille och är bara 1 år gammal. Han är den nyaste tillskottet i familjen. Han är verkligen den bästa, han är såå gosig av sig. Vill alltid ligga i ens famn. Sedan så har vi Findus han är 6 år gammal. Och är en riktig sömntuta. Han sover väldigt mycket. Och när han inte sover så äter han. HAHA nej. Men när han var en lite kattunge så var han jätte "på" om man kan säga så. Asså han verkligen slängde sig på en. Men nu har han blivit mycket mer försiktig. Den älsta katten heter Busan, hon är 12 år och och är typ min katt. Hon sover nästan alltid i min säng på nätterna. Hon gillar dock inte att bli buren. Hon gillar att gå som hon vill. Sedan så har vi mina älskade kaniner, Smilla och Smulan. Smulan är bara några dagar äldre än Smillan. Smulan hon föddes den 25 September. Eller ja och säger att ohn föddes den dagen. För vi köpte Smulan på en djuraffär. Och dem visste inte vilket datum hon var född på utan dem visste bara vilken vecka. Och då valde jag den 25 September. Smilla då, då är född den 1 Oktober. Jag fick henne som en tidig julklapp från mamma kompis. Som hade fått en kull. Jag blev jätte glad. Jag skulle ha fått två men först så sa vi nej. Att der räkte med en kanin. Men vi ångrde oss och frågade om dem hade nån kanin kvar. Men tyvärr så hade dem inte det. Så vi fick köpa en på en djuraffär. Men jag är glad att vi valde att köpa Smulan. Det var då alla mina/familjens husdjur. Hundarna och Katterna bor inne i huset. Men kaninerna bor ute i vårat gästhus. I en ganska stor bur. Kan tyvärr inte ha kaninerna inne i huset, för att vi ha för litet hus. Blev ett långt svar men jaja. 
 
Hur gammal är du? 
Jo jag är 14 år, ska fylla 15 den 4 mars. 
 
Om du själv skulle betygsätta dig själv i ridningen. 0 är nybörjade och 10 är proffs typ. Vilken siffra ligger du på? 
Det var en bra fråga. Jag vet faktiskt inte vad jag ligger på. För jag brukar inte riktigt se mig själv rid på det sättet. Har inte sett mig själv på en video på jätte länge, så det var svårt att svara på denna. Men om jag måste välja så väljer jag nog kanske 6-7 kanske. Asåå jag vet faktiskt inte. Vill verkligen inte ha nån kommentar nu typ att " jag har sett dig trida och du rider inte så bra" eller något likande. Vill verkligen inte det. Jag ve5t verkligen inte om det är en rimlig siffra för mitt ridande. Men det får vara så. 
 
Vem är din bästa vän, berätta som hen?
Då skulle jag helt klart säga Hanna. Hon och jag har varit bästisar i snart 8 år. Skulle verkligen inte kunna leva utan henne. Hon har alltid funnits där för mig. Oavsett vad felet är. Visst vi bråkar MYCKE men vi blir alltd sams efter. Det kan man kalla en sann vän. Vi är varje helg nästan och varje lov. Vissa kanske tycker att vi är för mycket eller så. Men det tycker inte jag. Hanna är då 13 ska fylla 14 i Augusti. Hon har 2 underbara kaniner. Cocos och Skorpan. Ni kan gärna kolla in hennes blogg. Länk finns vid mina länkar. 
 
Vilket år var du lyckligast?
Asså jag vet faktiskt inte. Om jag var tvungen att välja just ett år, så tror jag att jag komer att välja 2013. Haha förra året. 
 
Vilket år var sämst?
Jag tror nog att det var 2004/2005 Vet inte riktigt vilket år det var. Men det var ett väldigt jobbigt år för mig. Jag åkte väldigt mycket ut och in från sjukhuset. Jag tror inte att jag vill gå in i detalj vaför jag gjorde det. Men det jag kan säga, är att jag att hon var väldigt mycket på sjukhuset för att min mage ville inte funka osm det skulle. Och jag mådde jätte dåligt. Både psykiskt och fyskiskt. 
 
Gillar du hollister, varför/varför inte?
Nja Jag har inge hollister plagg. Men jag vet inte riktigt. Visst jag har inge emot det men asså jag personligen skulle aldrig köpa hollister. Jag är inte en sån tjej som bryr sig mycket om märkeskläder exempel hollister då. Inte riktigt min grej liksom.
 
Vad är bortskämd i dina ögon? 
Jag tror nog att det är, när man "bara" har märkeskläder. Och typ får allt man pekar på. Och då menar jag ALLT. Och man typ kollar ner på folk som inte har så dyra kläder, och sånt. Men asså jag vet inte. Jag vet verkligen lite.
 
Låter dina föräldrar dig göra vad som helst?
Verkligen inte. Jag får verkligen inte göra vad jag vill. Allt jag gör har en konsekvens, dålig som bra. Jag fick tjata JÄTTE mycket när jag började rida. Jag fick tillslut sluta med Handbollen som jag gick på då. 
 
Nämn 3 saker som du hatar?
Jag vet EXAKT vad jag ska ha som det första.
1: Jag verkligen HATAR när folk mobbar. Asså det är typ värsta jag vet. Eftersom jag vet hur det känns att bli mobbad och retad. Så vet jag att det är ett rena helvetet att bli det. Jag förstår inte hur folk osm är taskiga mot andra kan se sig själv i spegeln. Man borde verkligen skämas över sig själv. HAHA nu låter jag om en mamma. Men det är verkligen vad jag tycker är FEL .
2: Det är nog djurplågeri. Vet verkligen inte vaför folk gör så mot en oskyldigt djur. Vaddå får man en tanke på morgonen när man går upp bara, Att idag ska jag plåga ett djur. Det är helt pantat att göra så . Har sett på många såna här "djurpoliserna" typ och så har jag sett hur folk behandlar sina djur. Visst det är inte alla men dem flesta. Det är grymt...
3: Jag kommer inte på den 3 nu, faktiskt.
 
Blir du lätt avensjuk, och på vad? 
Asså inte ofta. Men när jag väl blir det så är det nog på folk, som får väldigt mycket saker, kläder och såna saker. Fast jag skulle nog aldrig byta mitt liv nu till ett "rikare" om man säger så. 
 
Varför började du blogga?
Jag har försökt att skaffa felera olika bloggar. Från bild bloggar till vardags bloggar. Har hålligt ett tag men sen har jag typ stannat att blogga. Vet inte riktigt varför jag aldrig typ fortsättero ch ser vad det går. Men jag tror nog att jag är lite rädd för att folk ska döma mig, på vad jag skriver på min blogg. Och det är också jag inte riktigt säger till exempel dom i min klass att jag har en blogg. 
 
Vart bor du? 
Jag bor utanför Norrtälje i ett ställe som heter Rimbo. Trivs väldigt bra härm Har bott här hela mitt liv. Eller ja vi flyttade hit där jag bor nu. När jag var en halv år eller så. Bor en bit utanför Rimbo. Mitt ute i skogen. Väldigt mysigt att bo en bit från alla bilar och sånt. 
 
Gillar du någon just nu?
Ja typ. Eller ja det gör jag. 
 
Det var nog dem frågorna. Sorry för att det inte har kommit ut några inlägg tidigare. 
 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: